A Roskilde-i „all partners” tudásmegosztó meetingen a Projekt megvalósításban stratégigi partnerként résztvevő társult tag, az Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Technikum kiválasztotta és a projekt partnereknek bemutatta a DNS modell következő két elemét, mint a projekt megvalósítása során fejlesztendő két szervezeti értéket

  • A nyitott, önálló tanulást támogató tanítási-tanulási környezet megteremtése és fenntartásaA nyitott önálló tanulási környezet támogatja a készségek és ismeretek bővítésének lehetőségeit azáltal, hogy biztosítja a rugalmas önálló tanulási utak kialakítását (ezáltal a inkluzív tanulás lehetőségét), nyitott (open) a módszerek kiválasztásában, az idő és helyhez kötés szabadságában, ösztönzi a hibákból való tanulás szabadságát és felelősségét, infrastruktúrájában, belső kialakításában, tantermi megjelenésében és feltételeiben is támogatja ezeket az alapelveket.Ehhez szorosan kapcsolódik tanulásra való nyitottság és igény személyes (oktatói, tanulói és vezetői) attitűdnek a kialakítása, értékké emelése és fenntartása Ez egy olyan gondolkodásmód, amely a folyamatos tanulásban való részvétel igényét és képességét teremti meg. Ez a hozzáállás arra kell ösztönzze a vezetőt, hogy kilépjen a komfortzónából, olyan légkört teremtsen amiben feszegetni lehet/kell az alkalmazott pedagógiai módszerek határait, és fenntartja a „tanulni akarás” légkörét. Ez az elem nagyon szorosan kapcsolódik az UMSZKI által kiválasztott és megvalósítandó másik területhez, a pedagógiai innovációk lehetőségének támogatása a tanítás és tanulás folyamatában!

 

  • Innovatív pedagógiai módszerek bevezetése, tanulás digitális eszközökkel való támogatása

    Egy tanuló-, tanulás, tudás és tanulási siker/motiváció központú oktatási intézményben alapvetően fontos a generációs igények és tanulási szokások folyamatos változásának követésével olyan oktatási tanulási módszerek kikísérletezése, bevezetése, adaptációja, melyek ténylegesen a tanulók igényeinek felel meg. Ennek az egyik legkifejezőbb mottója: ne a tantárgyat, hanem a gyereket/tanulót tanítsd! Ebbe a kategóriába tartozik minden oktatási innováció, digitális eszközök tudatos alkalmazása, különböző tevékenykedtető tanítási módszerek (projekt, felfedeztető, kísérlet, stb. alapú oktatás), a tanulás inkluzivitását biztosító flexibilis rendszerek, az időbeosztás/órarend flexibilitása stb.

 

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .