Örömmel jelentjük be, hogy első Transznacionális Projekt Meeting december 5-6-án Budapesten/Magyarországon került megrendezésre az InclusiVET összes partnerének részvételével, a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület szervezésében.
Az InclusiVET projekt fő célkitűzése, hogy hozzájáruljon a szakképzési intézmények tanulási és közösségi környezetének inkluzívabb kialakításához azáltal, hogy olyan fejlesztéseket hoz létre, amelyek célja az alulreprezentált diákok szerep- és kötelezettség vállalásának növelése az iskola szakmai és közösségi életében.
A projekt céljai a következők:
- A szakképzési intézményekben a diákok inkluzív szerepvállalását célzó meglévő gyakorlatok megértése, elemzése és éerékelése;
- A szakképzésben részt vevő tanulók inkluzív szerep- és kötelezettség vállalásának bevált gyakorlatainak és innovatív módszereinek azonosítása;
- A nem hagyományos és alulreprezentált csoportok fokozott részvételének elősegítése a szakképzési intézmény formális és informális rendszereiben
- Intézményi stratégiák, napi rutinok és kapcsolódó és eszközök kidolgozása, amelyeket a szakképzési intézmények alkalmazhatnak az inkluzív intézményi kultúra, légkör és értékek támogatására.
A projekt céljait a következőképpen kívánjuk elérni
-
A szakképzésben részt vevő munkatársak kompetenciáinak fejlesztése az alábbiak révén:
a nem hagyományos és alulreprezentált csoportok fokozottabb részvételének ösztönzése a szakképzési intézmények formális és informális tanulói szerepvállalási rendszereiben
2. Intézményi önértékelési eszköz kidolgozása a szakképzési intézményvezetők számára
saját intézményi inkluzivitásuk (beleértve az intézmény által a saját tanulóik számára az iskola szalmai és közösségi életében való szerep- és kötelezettség vállalásának inkluzív biztosítását) értékelése, valamint javaslatokat arra vonatkozóan, hogy az önértékelés alapján miként lehet befogadóbb intézményi stratégiákat kidolgozni a szakképzésben