A projekt egyik kiemelkedően fontos eleme a nemzetközi projekt meetingek és iskolalátogatások. A partnerek két csoportban látogatták meg egymást, szereztek gyakorlati tapasztalatokat az iskolák által kiválasztott két szervezeti érték fejlesztésével kapcsolatban és adtak visszacsatolást a tapasztaltakkal kapcsolatban.
A Magyar Digitális Oktatásért Egyesület által vezetett csoportban 4 szakképző intézmény vett részt a tudásmegosztó találkozókon:
- Randers Social- og Sundhedsskole – Denmark
- Roskilde Tekniske Skole – Denmark
- ROC Drenthe College – Netherlands
- Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Technikum a Közep-Európai Menedzsment Standard Szervezetfejlesztési és Oktatás Módszertani Kutató Központ Nonprofit Kft stratégiai együttműködő partnereként
Az első alkalomra 2023 márciusban került sor. Az MDOE feladata az is volt, hogy mint a „Leadership for Learning” projekt eredeti megvalósító partnere kialakítsa és megismertesse a gyakorlatban is a partnerekkel a srukturált iskolalátogatás menetét. Ennek során mindegyik fogadó intézmény bemutatja a tapasztalatait az általa választott értékek intézményi bevezetésének tapasztalataiból, fokusz csoportos találkozót szervez a tanulókkal és/vagy az oktatókkal, vezetőkkel, továbbá a óralátogatásokon figyelik meg a partnerek az adott értékek jellemzőinke megjelenését a órák és az intézmény vezetées terén.
Az UMSZKI nyitotta meg a sor és fogadta két dán és egy holland iskolának a pedagógusait és vezetőit. A budapesti feedback – feed up – feed forward meeting során az UMSZKI teljes nyitottsággal, az egymástól tanulás szellemiségében osztotta meg a tapasztalatait és volt nyitott a résztvevő iskolák véleményére.
A meeting programja:
Program
22nd of March
14.00 Welcome in Budapest
14.10 – 15.00 Short presentation of the participant about the progress in the Actioned Learning (based on the flip-charts were developed in Roskilde)/partner
15.00 – 15.15 Introduction of the Hungarian VET system, and VET 4.0 (external expert)
15.15 – 16.45 Coffee break
16.45 – 17.00 Action/active learning in the classroom + discussion of the next day’s evaluation criteria
23rd of March – school visit in UMSZKI
9.30-10.15 Introduction of the school (from the basement to the top floor)
10.30 – 11.15 job shadowing in two groups (teachers group English lesson; leaders group)
11.25 – 12.10 job shadowing in three groups (two teachers group math and history lesson in English, and 1 leaders group)
13.30 – 14.30 meeting with the teachers – discussion about the project based learning (action learning 2 phase)
15.00 – 15.45 Meeting with students (student feedback of the actions)
15.45-16.30 Meeting with the leaders – discussion about the next steps
24th of March – feedback – feed up – feed forward
Discussing and learning from the previous day’s school visit.
Evaluation of the meeting.