A iskolalátogatások második állomása a projekt koordinátor intézményében a Randers Social- og Sundhedsskole-ben – Dániaban volt. A partner szintén a taskforce csoportba tartozik, és szinte mindent tud a projektről és az alkamazott módszerekről. Az intézmény által összeállított program kifejezetten összhangban volt a projekt célkitűzéseive. Tartalmazott közös megbeszéléseket, prezentációt a fejlesztés alatt lévő értékekről, ennek a kihívásairól és természetesen a sikerekről. Volt óralátogatással egybekötött jobshadowing, tartalmas beszélgetés az intézmény vezetőivel a vezetők vezetési és a tanárok „óravezetési” stílusáról, annak fejlesztéséről.
A dán kollégák által kiválasztott fejlesztendő szervezeti/pedagógiai értékek (DNS építőkövek):
A kommunicáció és szervezet küldetésének és stratégiai céljainak megfelelő folyamatos viselkedés kialakítása és fenntartása, amihez szorosan kapcsolódik az érzelmi és racionális elköteleződés és szenvedély;
Fejlődés orientált probléma megoldás, amelyben helyet adunk az új gondolatoknak és megoldásoknak, és nyitottak vagyunk a lehetőségekre, melyeket egyúttal meg is ragadunk. Ebben a folyamatban tanulni, fejlődni, nyitottabbá, elfogadottabbá és fejlődőképesebbé akarunk válni.
A részletes program a következő volt:
Wednesday the 24.th of May:
- Introduction to the program for the school visit.
- Clarify expectations and visit the results from the prior survey conducted at the last meeting
- Our process in Randers – Where are we now at our school in the process with DNA
- Telling and showing something about our school.
Thursday the 25.th of May
8.30: We meet at Randers Social- og Sundhedsskole and begin the day with a guided tour around the school.
9.30: Coffee-break
10.00: school and lesson visit – jobshadowing
- Leaders/managers follow Danish Leaders/Managers to a collaborative leadership meeting for around 1 hour. (jobshadowing)
- Teachers follow Teachers at our school in different classes (jobshadowing):
The focus was on differentiated methods and values in relation to inclusion of students / practice learning/ working with One-Note education folder.
How to use movement in education. Examples from practice in a new context. Learning management. Collaboration.
Possibilities for following lessons:
Optional subject Cancer (SAC) – groupwork- Exhibition on Friday.
- ”Påbygning” (Extension subject) Dementia (JGN) Case based – student stories.
- Welfare technology and simulation (MHE/LMK)
- Project on the pedagogical assistant education (SAN)
- Science (LNN)
12.45: Continued observations. / Session for peer-counseling on action learning processes
15:00 – 17.00: Short summary on questions.
Deep discussion with the student ambassadors and some of the students from the student council.
Friday the 26. th. of May:
Dialogue about observations and suggestions for new angles seen through the eyes of the guests.
10.00-10.30: Knowledge exhibition Optional subject Cancer and possibly Welfare technology and simulation
10.30: Finishing the meeting, making conclusions, and planning the next transnational school visit.
És hogy mi tetszett a legjobban?
- A diákok elkötelezettsége, az összetartozás érzése, iskolára való büszkeség
- Inkluzivitás „tapinthatósága”, nyitott és a belső terek kialakítása
- Az egymás tisztelete és a maximális kölcsönös bizalom
- A nyitottság egymásra és a mit tanulhatok tőled szemlélet, hogy még a kérdést se értik, hogy „nem okoz-e gondot az, hogy egy osztályban több generáció ül és az idősebbek sokkal másabb kompetenciákkal rendelkeznek, mint a fiatalok….”
- Hogy az egymás segítése az iskolában a világ legtermészetesebb dolga!