A iskolalátogatások második állomása a projekt koordinátor intézményében a Randers Social- og Sundhedsskole-ben – Dániaban volt. A partner szintén a taskforce csoportba tartozik, és szinte mindent tud a projektről és az alkamazott módszerekről. Az intézmény által összeállított program kifejezetten összhangban volt a projekt célkitűzéseive. Tartalmazott közös megbeszéléseket, prezentációt a fejlesztés alatt lévő értékekről, ennek a kihívásairól és természetesen a sikerekről. Volt óralátogatással egybekötött jobshadowing, tartalmas beszélgetés az intézmény vezetőivel a vezetők vezetési és a tanárok „óravezetési” stílusáról, annak fejlesztéséről.

A dán kollégák által kiválasztott fejlesztendő szervezeti/pedagógiai értékek (DNS építőkövek):

A kommunicáció és szervezet küldetésének és stratégiai céljainak megfelelő folyamatos viselkedés kialakítása és fenntartása, amihez szorosan kapcsolódik az érzelmi és racionális elköteleződés és szenvedély;
Fejlődés orientált probléma megoldás, amelyben helyet adunk az új gondolatoknak és megoldásoknak, és nyitottak vagyunk a lehetőségekre, melyeket egyúttal meg is ragadunk. Ebben a folyamatban tanulni, fejlődni, nyitottabbá, elfogadottabbá és fejlődőképesebbé akarunk válni.

A részletes program a következő volt:

Wednesday the 24.th of May:

  • Introduction to the program for the school visit.
  • Clarify expectations and visit the results from the prior survey conducted at the last meeting
  • Our process in Randers – Where are we now at our school in the process with DNA
  • Telling and showing something about our school.

Thursday the 25.th of May

8.30: We meet at Randers Social- og Sundhedsskole and begin the day with a guided tour around the school.
9.30: Coffee-break
10.00: school and lesson visit – jobshadowing

  • Leaders/managers follow Danish Leaders/Managers to a collaborative leadership meeting for around 1 hour. (jobshadowing)
  • Teachers follow Teachers at our school in different classes (jobshadowing):

The focus was on differentiated methods and values in relation to inclusion of students / practice learning/ working with One-Note education folder.
How to use movement in education. Examples from practice in a new context. Learning management. Collaboration.

 Possibilities for following lessons:

Optional subject Cancer (SAC) – groupwork- Exhibition on Friday.

  • ”Påbygning” (Extension subject) Dementia (JGN) Case based – student stories.
  • Welfare technology and simulation (MHE/LMK)
  • Project on the pedagogical assistant education (SAN)
  • Science (LNN)

12.45: Continued observations. / Session for peer-counseling on action learning processes
15:00 – 17.00:  Short summary on questions.
Deep discussion with the student ambassadors and some of the students from the student council.

 Friday the 26. th. of May:

Dialogue about observations and suggestions for new angles seen through the eyes of the guests.
10.00-10.30: Knowledge exhibition Optional subject Cancer and possibly Welfare technology and simulation
10.30: Finishing the meeting, making conclusions, and planning the next transnational school visit.

És hogy mi tetszett a legjobban?

  • A diákok elkötelezettsége, az összetartozás érzése, iskolára való büszkeség
  • Inkluzivitás „tapinthatósága”, nyitott és a belső terek kialakítása
  • Az egymás tisztelete és a maximális kölcsönös bizalom
  • A nyitottság egymásra és a mit tanulhatok tőled szemlélet, hogy még a kérdést se értik, hogy „nem okoz-e gondot az, hogy egy osztályban több generáció ül és az idősebbek sokkal másabb kompetenciákkal rendelkeznek, mint a fiatalok….”
  • Hogy az egymás segítése az iskolában a világ legtermészetesebb dolga!

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .