A Magyar Digitális Oktatásért Egyesület 2016-os alapítása óta több különböző Erasmus+ projektben vett részt, de idén került sor arra először, hogy két (egy kisléptékű és egy stratégiai partnerségi) projektet nyert, és mint koordinátor vezethet a következő években:
- KA210-SCH – Learnitect – Meeting of innovative learning design and inclusive learning spaces”
- KA220-SCH – Skills of tomorrow for children of present: complex futureskill development with the synergy of learning activities,game-based learning and STEAM
Október 12-13-án tartottuk Budapesten a Learnitech projekt első transznacionális partnertalálkozóját. A projekt vezetője és további három partner részvételével: IAL Toscana (Olaszország), Previform Lda (Portugália) és a másik magyar partnerünk, a Learnitect Design Kft. részvételével.
A projektben azt vizsgáljuk, hogy a 21. századi pedagógiát, az innovatív oktatási-tanulási módszereket és a soft-skillek iskolai fejlesztését és tanulók tanulási motivációját és eredményességét miként támogatja az iskolai és osztálytermi tér, hogyan jelenik meg az iskola pedagógiai hitvallása a fizikai térben, és viszont, az iskolai/osztálytermi tér hogyan befolyásolja a tanítást és a tanulást, az iskola mint fizikai tér milyen kölcsönhatásban áll a tanárok, a tanulók és az iskolavezetők munkájára és eredményességére.
Ebben a projektben az Egyesület kiemelt partnere a magyarországi, Farkas Bertalan Péter vezetésével működő Learnitect Design Kft. akivel, mint ötletadóval közösen írtuk a projektet, és akinek kiemelt szerepe van a belső építészeti szakmai tartalom kidolgozásában és szakmai vezetésében, valamint a projekt átfogó szakmai kommunikációjában.
Az Egyesület a projekt teljes koordinációja mellett a tanuló orientált intézményi pedagógiai értékrend (value for learning, value for learner) és annak a fizikai, osztálytermi, iskolai és külső környezeti elvárásait vizsgáló feladatait vezeti szakmailag.
A kétéves, a Learnitect Design Kft.-vel szakmailag közösen vezetett „kisléptékű” projekt tevékenységeiről, eredményeiről folyamatosan informálódhat mind a Facebook oldalunkon, mind a kialakításra kerülő aloldalainkon. A projekt eredményként létrejövő szakmai anyagok, podcastok szabad rendelkezésére állnak az érdeklődő pedagógusok számára

