2024. június 4–5-én került sor a LEARNITECT projekt harmadik nemzetközi partnertalálkozójára a portugáliai Ponte de Limában. A kétnapos eseményt a Portugál partner, a Previform szervezte. A találkozó középpontjában a projekt előrehaladásának értékelése, valamint a további közös feladatok és produktumok megtervezése mellett az iskolalátogatások álltak.
A Escola Secundária de Ponte de Lima középiskolát Madalena Macedo igazgató, a Escola Básica de Freixo Általános Iskolát Jorge Dias igazgató mutatta be. A Previform kollégái a Escola Secundária de Ponte de Lima középiskolával kapcsolatban azt hangsúlyozták ki, hogy bár az iskola teljesen új épületben működik, a tereket még „humanizálni” kell: a betonfalak és tágas, de üres terek helyett közösségi élményekkel és pedagógiai tartalommal kell megtölteni azokat.
 
  
 
Közösségi terek és játékos tanulás
Az iskola játszóterei, sportpályái és közösségi terei szintén folyamatosan megújulnak a diákok részvételével. A közösségi költségtervezés révén a gyerekek maguk dönthettek arról, hogy pingpongasztal, csocsó vagy éppen új pihenősarok kerüljön az udvarra. Az egyik, Freixo Általános Iskolában dolgozó pedagógus így fogalmazott:
A közösségi terek nemcsak szórakozásra, hanem kapcsolódásra is szolgálnak. Itt tanulják meg a gyerekek, hogyan működik egy közösség.
Az Escola Secundária de Ponte de Lima példája azt üzeni, hogy a modern iskola nem pusztán új falakat jelent, hanem olyan intézményi kultúrát, ahol mindenki – diák, pedagógus, szülő – beleszólhat a terek és a tanulás légkörének alakításába. A jövő iskolája nem a rideg betonban, hanem az emberekben rejlik – a közösség által megtöltött terekben, ahol mindenki otthonra találhat. Ahogy a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület egyik mottója is mondja:
Walls do not make the school, minds do it!



