A környezet alapjaiban határozza meg, hogyan és milyen eredménnyel tanulunk és osztjuk meg a tudásunkat. A környezeti nevelés pedig a klímaváltozás árnyékában talán a modern pedagógia legfontosabb területévé vált, ha az emberiség át akarja vészelni a következő évtizedeket, évszázadokat. A természetben való tartózkodás és a „természetben töltött idő” megteremti a feltételeket a kíváncsi elmék számára, hogy vizsgálják és felfedezzék az őket körülvevő világot. Ez az oldal arra hivatott, hogy inspiráljon és motiváljon, hogy a szabadban töltött idő a mindennapok részévé váljon; az iskolában és otthon. A Nature pedagógia, a környezeti nevelés egyik fontos tényezője. A természet, mint tanulási környzet kialakítja a gyerekekben a kísérletezésre való hajlamot és a problémamegoldás kompetenciáját. A gyerekek természetes módon fejlesztenek olyan fontos készségeket, mint az reziliencia, a kitartás és a kreativitás.

A beszélgetés résztvevői Saly Erika, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület elnöke, tanító, környezeti nevelő, neveléstudomány szakos bölcsész, valamint Victor András, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület tiszteletbeli elnöke, biológia-kémia szakos tanár, a neveléstudományok doktora, számos könyv, tankönyv és nemzeti stratégia szerzője.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.