A minket körülvevő tér tanít és nevel, sőt, sokszínű kikapcsolódási élményt is nyújthat. Az első évad adásaiból már tudjuk, hogy a térszervezés, a tanulási környezet erősen hat ránk és tanulásunkra. De mi szolgálja azt, hogy az iskola az eredményes, élményt adó tanulás és tudásmenedzsment színterévé váljon? Az adásban Réti Mónika oktatáskutató és -fejlesztési szakértő, biológia-kémia szakos középiskolai tanár, STEAM szakértő a tanító terek erejéről, az általuk kiváltott érzelmekről, a tzanulói elköteleződésről (engagement) és az intézménnyel való összetartozás érzésének (sense of belonging) kialakulásáról beszél.

Mintegy 15 évnyi tapasztalatot szerzett az Oktatáskutató és -Fejlesztő Intézet (OFI) tudományos munkatársaként. Ebben az időszakban volt meghatározó élménye az Environment and School Initiatives hálózat képzése, amin 17 ország különféle szakértőivel ötletelt együtt, akik az oktatástól az építészetig terjedő területeken kapcsolódnak a tanulási környezetek témájához. Utóbbi egyik fő eredménye egy sokoldalúan használható kézikönyv, a 2011-ben megjelent Kívül-belül jó iskola kötet, amelyhez szerkesztőként adta tudását.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.