Elkészült az IA-ME projekt 14 tanegységből álló MOOC képzési tananyaga. Az önállóan tanulható modulokat úgy alakítottuk ki, hogy minden nem SNI szakos tanár számára gyakorlati ismereteket nyújtson ahhoz, hogy a sajátos tanulási igényű tanulók számára a mindennapi tanítási gsorán a tanulók tényleges képességeikhez igazodva a lehető legjobb tanulási lehetőségeket nyújthassák.  A tananyagok 6 nyelven érhetők el az IA-ME projekt portálján: IA-ME MOOC

A MOOC kurzusok a következő témaköröket ölelik fel:

1.  MODUL: BEVEZETÉS A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK INKLUZÍV OKTATÁSBA ÉS AZ ABBAN HASZNÁLT TECHNOLÓGIÁKBA
  1. Rész: SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK OKTATÁSA
  2. Rész: AZ IA-CREATE WEB-ALKALMAZÁS
2.  MODUL: A FIATALOK MENTÁLIS FOGYATÉKOSSÁGAI
  1. Rész: PEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI ALAPOK AZ MENTÁLIS FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐ EGYÉNEK SZÁMÁRA
  2. Rész: DIGITÁLIS OKTATÁSI TECHNOLÓGIÁK HASZNÁLATA A MENTÁLIS FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐ SZEMÉLYEK TANULÁSÁNAK ÉS KOMPETENCIÁINAK FELJESZTÉSÉNEK TÁMOGATÁSÁRA
3.  MODUL: A TANÁROK ISMERETEINEK SZÜKSÉGESSÉGE
  1. Rész: A NEM SNI SZAKOS TANÁROK ALAPVETŐ TUDÁSIGÉNYE A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK INKLUZÍV OKTATÁSÁRA VONATKOZÓAN.
  2. Rész: KITŐL TANULJANAK AZ SNI SZAKMAI VÉGZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ TANÁROK – TUDÁS ÉS TAPASZTALAT MEGOSZTÓ HÁLÓZAT LEHETŐSÉGEI
4.  MODUL: A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ ÉS TANULÁSI NEHÉZSÉGGEL RENDELKEZŐ TANULÓK KREATIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE, BEFOGADÁSÁNAKTÁMOGATÁSA ÉS OKTATÁSA NEM-FORMÁLIS KERETEK KÖZÖTT A KÓDOLÁS ÉS AZ OKTATÁSBAN HASZNÁLT ROBOTIKA RÉVÉN
  1. Rész:  INKLÚZIÓ BIZTOSÍTÁSA A NEM-FORMÁLIS OKTATÁSI KÖRNYEZETBEN A KÓDOLÁS ÉS A ROBOTIKA SEGÍTSÉGÉVEL
  2. Rész:  KREATIVITÁS FEJLESZTÉSE A PROGRAMOZÁSON ÉS A ROBOTIKÁN KERESZTÜL (TIPPEK ÉS TRÜKKÖK)
5.  MODUL: SNI ÉS AZ INKLUZIVITÁS JOGSZABÁLYI KÖRNYEZETE OLASZORSZÁGBAN
  1. Rész:  SNI ÉS AZ INKLUZIVITÁS JOGSZABÁLYI KÖRNYEZETE OLASZORSZÁGBAN
  2. Rész:  A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK INKLUZÍV OKTATÁSÁNAK OLASZORSZÁGI PEDAGÓGIAI GYAKORLATA
6. MODUL: TECHNOLÓGIA ÁLTAL TÁMOGATOTT TANULÁS
  1. Rész: A KITERJESZTETT VALÓSÁG HÁROM TÍPUSA
  2. Rész: A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK TANULÁSÁT TÁMOGAT DIGITÁLIS ESZKÖZÖK ÉS APPLIKÁCIÓK HASZNÁLATA
7. A KISZOLGÁLTATOTT CSOPORTOK PSZICHOLÓGIAI SZÜKSÉGLETEI
  1. Rész:  KISZOLGÁLTATOTT CSOPORTOK
  2. Rész:  A PSZICHOLÓGIAI SZÜKSÉGLETEK KIELÉGÍTÉSÉRE IRÁNYULÓ CSELEKVÉSI TERV A KISZOLGÁLTATOTT CSOPORTOK ESETÉBEN

Szeretettel várunk minden tanárt, oktatót, és érdeklődik akik szeretnék kipróbálni a képzési anyagunkat. Kérjük, ossza meg velünk visszajelzéseit a képzési anyaggal kapcsolatban. Különösen érdekel bennünket, hogy mit gondolnak a tananyag gyakorlati hasznosságáról és alkalmazhatóságáról, annak érdekében, hogy mindenki számára hasznos és élvezetes képzést és önfejlesztési lehetőséget tudjunk biztosítani.

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.