Megjelent „21. századi tanulás: mi a helyzet a „normál iskolákkal”? Magyarországi tanítók üzenetei” (21st century learning: what about “normal schools”? Messages from primary school teachers in Hungary) címen a LEARNITECT felmérés  eredménye

Szerzők:

Réti, Mónika – Dőri, Tibor – Farkas, Bertalan Péter – Kulman, Katalin

Kiadó: 

Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2025, 13(2), 115–133. https://doi.org/10.31074/gyntf.2025.2.115.133

A cikk absztraktja

 A 21. századi iskolák sokféle kihívással néznek szembe, miközben a társadalom arra ösztönzi őket, hogy készítsék fel a jövőbeli cselekvő polgárokat a bolygóméretű válság leküzdésére. Bár számos jó példa ismert arra, hogy az iskolák részt vesznek a jövőt meghatározó erőfeszítésekben, és néhány környezeti és infrastrukturális tényezőt alaposan kutattak már a tanulás minőségének javítása érdekében, mégis a legtöbb iskola valamilyen rutinra és az örökölt infrastruktúrájára alapozva próbál megfelelni a szakpolitikai ajánlások által meghatározott összes követelménynek. Egy 3 ország 63 iskolájából 283 tanár bevonásával végzett felmérésben megvizsgáltuk az iskolák küldetése, a didaktikai megközelítésmódja és az (épülethasználattal együtt értelmezett) infrastruktúra közötti kapcsolatot. Ebben a tanulmányban a magyarországi tanítók (ISCED 1) válaszaiból származó eredményeket emeljük ki és értelmezzük. A motiváció és az aktív tanulás alkalmazásának szándéka ellenére bizonyos tényezők – az infrastrukturális hiányosságok és az együttműködés hiánya – akadályozzák ezt a küldetést. Amíg a tanárokat nem tesszük képessé arra, hogy reflektáljanak az oktatás szerepére és jövőjére, és nem ismerkednek meg az építészet, a technológia és a tanterem belső berendezése adta pedagógiai lehetőségek sokféleségével, addig a tantermük fogságába eshetnek, és korlátozott erőforrásokkal rendelkezve tehetnek csak a globális változásért, miközben számos szakpolitika az oktatástól várja annak megerősítését.

A cikket teljes terjedelmében angol nyelven a folyóirat képére kattintva találja

 

 

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.