Szeretettel hívunk minden érdeklődőt a LEARNITECT projekt záró online multiplier eventjére webináriumára,

 

A webináriumon megbeszéljük szakértőinkkel:

  • hogyan segíthetnek a terek a diákok jóllétében és fejlődésében;
  • a projekt megvalósítása során összegűjtött nemzetközi jó gyakorlatokat és tapasztalatokat;
  • tanulmányok és tantermi koncepciókat tartalmazó magyar nyelvű interjúkötet,

Tervezett program

14.00 – 14.10: Megnyitó és üdvözlés – Dőri Tibor, elnök, Magyar Digitális Oktatásért Egyesület

14.10 – 14.20: Közösségi aktivitás – tudásmegosztás

14.20 – 15.30: Interjúkötet bemutató és kerekasztal-beszélgetés

Résztvevők:

  • Dőri Tibor szervezetfejlesztő, szervezeti kultúra és változás menedzsment szakértő Magyar Digitális Oktatásért Egyesület
  • Réti Mónika, tanulásikörnyezet-szakértő, Boronkay György Műszaki Technikum és Gimnázium
  • Dr. Kopp Erika, habil. egyetemi docens, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet
  • Dr. Kálmán Orsolya, habil. egyetemi docens, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet
  • Farkas Bertalan Péter, tudásmenedzser, Learnitect Design Kft. – az „Tapasztalatból felismerés – Reflexiók a tanulási környezetekről” című kötet szerkesztője

 

15.30 – 16.00: Három ország – egy gondolat: építészeti tanulmányok bemutatója – Farkas Bertalan Péter, tudásmenedzser, Learnitect Design Kft.

 
Az eseményem megvitatásra kerülő kérdések:
  • Mi a legnagyobb tévhit, ami ma Magyarországon a tanulási környezetekről él?
  • Láttunk iskolákat, ahol a környezet támogatja a tanulást – és olyat is, ahol inkább akadályozza. Mikor segít a tér, és mikor áll a tanár útjába?”
  • A legtöbb iskolában a pénzhiány az első érv, ami előkerül akkor, amikor a tanulási környezetek átalakításáról van szó. De vajon tényleg a pénz a fő akadály? Vagy inkább szemlélet, bátorság és közösségi akarat kérdése?
  • Az intézmény vezetők gyakran mondják: »Mi tanítunk, nem belsőépítészek vagyunk.« Hogyan lehet meggyőzni őket arról, hogy a környezet igenis pedagógiai kérdés?
  • Az Önök intézményében volt olyan egyszerű változtatás – egy szín, egy bútor, egy közösségi tér újragondolása – ami valóban érezhetően megváltoztatta a gyerekek és tanárok mindennapjait?
  • Miért van az, hogy amikor új iskoláról beszélünk, sokszor az épület kerül előtérbe, nem a benne tanulók, tanító és dolgozó emberek? Hogyan fordíthatjuk meg ezt a szemléletet?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.