Szeretettel hívunk minden érdeklődőt a LEARNITECT projekt záró online multiplier eventjére webináriumára,
A webináriumon megbeszéljük szakértőinkkel:
- hogyan segíthetnek a terek a diákok jóllétében és fejlődésében;
- a projekt megvalósítása során összegűjtött nemzetközi jó gyakorlatokat és tapasztalatokat;
- tanulmányok és tantermi koncepciókat tartalmazó magyar nyelvű interjúkötet,
Tervezett program
14.00 – 14.10: Megnyitó és üdvözlés – Dőri Tibor, elnök, Magyar Digitális Oktatásért Egyesület
14.10 – 14.20: Közösségi aktivitás – tudásmegosztás
14.20 – 15.30: Interjúkötet bemutató és kerekasztal-beszélgetés
Résztvevők:
- Dőri Tibor szervezetfejlesztő, szervezeti kultúra és változás menedzsment szakértő Magyar Digitális Oktatásért Egyesület
- Réti Mónika, tanulásikörnyezet-szakértő, Boronkay György Műszaki Technikum és Gimnázium
- Dr. Kopp Erika, habil. egyetemi docens, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet
- Dr. Kálmán Orsolya, habil. egyetemi docens, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet
- Farkas Bertalan Péter, tudásmenedzser, Learnitect Design Kft. – az „Tapasztalatból felismerés – Reflexiók a tanulási környezetekről” című kötet szerkesztője
15.30 – 16.00: Három ország – egy gondolat: építészeti tanulmányok bemutatója – Farkas Bertalan Péter, tudásmenedzser, Learnitect Design Kft.
Az eseményem megvitatásra kerülő kérdések:
- Mi a legnagyobb tévhit, ami ma Magyarországon a tanulási környezetekről él?
- Láttunk iskolákat, ahol a környezet támogatja a tanulást – és olyat is, ahol inkább akadályozza. Mikor segít a tér, és mikor áll a tanár útjába?”
- A legtöbb iskolában a pénzhiány az első érv, ami előkerül akkor, amikor a tanulási környezetek átalakításáról van szó. De vajon tényleg a pénz a fő akadály? Vagy inkább szemlélet, bátorság és közösségi akarat kérdése?
- Az intézmény vezetők gyakran mondják: »Mi tanítunk, nem belsőépítészek vagyunk.« Hogyan lehet meggyőzni őket arról, hogy a környezet igenis pedagógiai kérdés?
- Az Önök intézményében volt olyan egyszerű változtatás – egy szín, egy bútor, egy közösségi tér újragondolása – ami valóban érezhetően megváltoztatta a gyerekek és tanárok mindennapjait?
- Miért van az, hogy amikor új iskoláról beszélünk, sokszor az épület kerül előtérbe, nem a benne tanulók, tanító és dolgozó emberek? Hogyan fordíthatjuk meg ezt a szemléletet?

