A Magyar Digitális Oktatásért Egyesület 2016-os alapítása óta több különböző Erasmus+ projektben vett részt, de idén került sor arra először, hogy két (egy kisléptékű és egy stratégiai partnerségi) projektet nyert, és mint koordinátor vezethet a következő években,melyek közül az egyik, a LEARNITECT – Meeting of innovative learning design and inclusive learning spaces elnevezésű Eraasmus KA210-SCH projekt.
A projekt fókuszában az a kérdés áll, hogy azt vizsgáljuk, hogy a 21. századi pedagógiát, az innovatív oktatási-tanulási módszereket és a soft-skillek iskolai fejlesztését és tanulók tanulási motívációját és eredményességét miként támogatja az iskolai és osztálytermi tér, hogyan jelenik meg az iskola pedagógiai hitvallása a fizikai térben, és viszont, az iskolai/osztálytermi tér hogyan befolyásolja a tanítást és a tanulást, az iskola mint fizikai tér milyen kölcsönhatásban áll a tanárok, a tanulók és az iskolavezetők munkájára és eredményességére.
Azaz: mitől válik egy iskola valódi tanulási és közösségi térré, ahol a diákok, tanárok és vezetők egyszerre érezhetik jól magukat, és egyszerre fejlődhetnek?
A LEARNITECT projekt azzal a céllal indult, hogy támogassa a tanárokat, iskolavezetőket és intézményeket abban, hogyan alakíthatják át tanulási és közösségi tereiket a 21. század igényeinek megfelelően. A két évig tartó nemzetközi együttműködésben négy partner – a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület (koordinátor), az olasz IAL Toscana, a portugál Previform és a Learnitect Design Kft. – dolgozik közösen az inklúzió, a digitalizáció és a STEM-oktatás erősítésén.
A projekt négy fő pillére
1) Diagnózis és visszajelzés
A projekt első szakaszában kérdőívek és interjúk révén vizsgálták, hogyan látják a pedagógusok és iskolavezetők saját intézményeik tereit. Több száz tanár és több tucat intézményvezető adott visszajelzést arról, mely tényezők segítik vagy épp gátolják a tanulást, az inklúziót és a közösségépítést. A feldolgozott adatokból nemzetközi tanulmány készül, amely az érintett iskoláknak közvetlen visszajelzést, a szélesebb szakmai közösségnek pedig összehasonlítható tapasztalatokat kínál.
2) Tudásmegosztás és közösségépítés
A kutatás és az iskolalátogatások eredményei nem maradnak az íróasztalfiókban: podcastok, interjúkötet, tanulmányok, online felületek (weboldal, Facebook, LinkedIn) révén kerülnek a tanárok és iskolavezetők kezébe. A cél, hogy mindenki gyakorlati példákat, inspiráló megoldásokat találjon, amelyeket saját intézményében is adaptálhat. A partnerség így nemcsak tudást halmoz fel, hanem valódi nemzetközi tudásközösséget hoz létre.
3) Építészeti modellek és módszertani ajánlások
A projekt végső szakaszában korszerű, fenntartható és inkluzív építészeti modellek készülnek, amelyek bemutatják, hogyan alakíthatók át a meglévő tantermek és közösségi terek a modern pedagógiai elveknek megfelelően. A minták a European Bauhaus szellemiségét is beemelik, gyakorlati útmutatót kínálva a jövő iskoláinak: hogyan lehet egy tanulási környezet egyszerre digitálisan támogatott, befogadó és a diákok jóllétét szolgáló.
4) Nemzetközi tanulás és inspiráció
A projekt során több tanulmányutat szerveztek Olaszországban és Portugáliában, ahol a partnerek közösen látogattak meg innovatív iskolákat, például a firenzei Marco Polo intézményt vagy a viareggiói Don Milani iskolát. Ezek a látogatások élő példákon keresztül mutatták meg, hogyan valósulhat meg az inklúzió a térhasználatban, hogyan lehet a közösségi terekből valódi találkozási pontokat kialakítani, és hogyan válhat az iskola szerves részévé a helyi közösségnek.
Ebben a projektben az Egyesület kiemelt partnere a magyarországi, Farkas Bertalan Péter vezetésével működő LearniTech Design Kft. akivel, mint ötletadóval közösen írtuk a projektet, és aki kiemelt szerepe van a belső építészeti szakmai tartalom kidolgozásában, szakmai vezetésében. Az Egyesület a projekt teljes koordinációja mellett tanuló orientált intézményi pedagógiai értékrend (value for learning, value for learner) és annak a fizikai, osztálytermi, iskolai és külső környezeti elvárásait vizsgálló feladatait vezeti szakmailag.
A kétéves, a LearniTech Design kft-vel szakmailag közösen vezetett „kisléptékű” projekt tevékenységeiről, eredményeiről folyamatosan informálódhat a kialakításra kerülő aloldalainkon. A projekt eredményként létrejövő szakmai anyagok szabad rendelkezésére állnak az érdeklődő pedagógusok számára.
Tények, képek. eredmények – LEARNITECT projekt története
Kattintsona képre, és megnézheti a projekt 2 éves sikertörténetét és eredményeit!
Partnereink

- Magyar Digitális Oktatásért Egyesület (Magyarország – koordinátor)
- IAL Toscana Innovazione Apprendimento Lavoro srl. Impresa Sociale (Olaszország)
- Previform – Laboratório, Formação, Higiene e Segurança do Trabalho, Lda (Portugália)
- Learnitect Design Kft. (Magyarország)
A projekt időtartama: 2023. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
A támogatás összege: 60 000 EUR
A támogatási szerződés száma: 2023-1-HU01-KA210-SCH-000152699
| 2837_038a03-c8> |
A tartalom az Európai Unió társfinanszírozásával készült. Az itt szereplő vélemények és állítások a szerző(k) álláspontját tükrözik, és nem feltétlenül egyeznek meg az Európai Unió vagy az Európai Oktatási és Kulturális Végrehajtó Ügynökség (EACEA) hivatalos álláspontjával. 2837_4ca8a0-3a> |
|
2837_213481-ba> |
2837_2a4ef8-3c> |




You must be logged in to post a comment.