Újabb sikeres pályázatban vesz részt partnerként az egyesület. A projekt abból indul ki, hogy a szakképzésben oktató tanárok egyik legnagyobb kihívása manapság az, hogy nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel a digitális tartalmak létrehozásával kapcsolatban, amelyek segítségével az órai és az otthoni tanulást interaktívabbá tehetők a tanulók számára. A digitális tanulás ugyanis elősegítheti a személyre szabott, rugalmas és tanulóközpontú tanulást. Azonban annak ellenére, hogy ma már számos eszköz, digitális platform és alkalmazás áll rendelkezésre, a tanárok nem, vagy csak részben tudnak ezekről, és gyakran nem tudják, hogyan integrálhatnák őket az óráikba.
Az oktatás felelősségteljes digitális fejlesztése európai szintű prioritás. A 2021–2027-es digitális oktatási cselekvési terv kimondja, hogy „a digitális technológia, ha az oktatók szakszerűen, a tanulók tanulási igényeinek megfelelően és hatékonyan alkalmazzák, az teljes mértékben támogathatja a magas színvonalú és inkluzív oktatás és képzés mindenki számára történő biztosítását. Az EdTech alkalmazások pedagógiai célú megfelelő szakértői alkalmazása segítheti a személyre szabottabb, rugalmasabb és tanulóközpontúbb tanulást az oktatás és képzés minden szakaszában és szintjén.
A Di-struct! projekt (Project Nr. 2022-1-FR01-KA220-VET-000086996) a következő két és fél évben azt célozza meg, hogy a szakképzésben tanító oktatók számára biztosítja azokat az ismereteket és eszközöket, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy megfelelően használják a rendelkezésükre álló digitális eszközöket és a tanulást a diákok számára vonzóbbá és élvezetessebbé tegyék. A projekt célja, hogy áthidalja a szakképzésben a digitalizálás felismert szükségessége és a digitális eszközök és módszerek széles körű alkalmazásának hiánya közötti szakadékot a tantermekben Európa-szerte.
Partnerek:
- CMA AUVERGNE-RHÔNE-ALPES – koordinátor (Franciaország – Lyon)
- UNISER (Olaszország – Bologna
- Magyar Digitális Oktatásért Egyesület (Magyarország – Budapest)
- ENSINUS (Portugália – Lisszabon)
- Fondazione Golinelli (Olaszország – Bologna)
Egyesületünk feladata a projekt megvalósítása során a digitális oktatás és a digitális eszközök tanuló és hozzáadott pedagógiai érték fókuszú alkalmazásának a szakértőjeként a helyzetelemzés és az abból következő szakmai fejlesztési irányok meghatározása, a szakképzésben tanító tanárok fejlesztését célzó tananyagok kialakításában való részvétel, illetve az oktatók digitális kompetenciáinak és tudásának SELFIE alapú fejlesztése.
Célunk, hogy mind a magyarországi, mind a partnerországok szakképzésben tanító oktatók a projekt eredményeként olyan eszközökhöz férhessenek hozzá, amikkel érdemben tudják fejleszteni a digitális eszközök tanórai használatát.