A kollégáktól a gyakorlatban is megismerhettük a LeerKRACHT rendszer oktatási célú használatát, ami kifejezetten alkalmas az Open Learning Environment kialakítását megalapozó szervezeti magatartásformák és értékren fejlesztését.
Az oktatási célok elérése érdekében egy adott időn keresztül csapatban dolgoztok a tanítási gyakorlaton a négy LeerKRACHT eszköz segítségével. Ezek az eszközök a következők:
A tábla és a munkaülés. A fórumülés egy heti rendszerességű, rövid ülés, amelyen megvitatjátok kollégáitokkal és az iskola vezetőségével az adott időszakra kitűzött céljaitok előrehaladását. Ezt követően egy munkaülésen elkezdesz dolgozni a megfelelő intézkedéseken.
Közös óratervezés. A csapatoddal közösen kitűzött célokat napi gyakorlatra fordítjátok le párokban. Használjátok egymás tudását, és közösen nézitek meg az oktatási kutatások által kínált eszközöket.
Tanóralátogatás és visszajelzés. Az, hogy a továbbfejlesztett óratervezés működik-e, csak a gyakorlatban derül ki. Ezért tanárként Ön megtartja ezt az órát, és megkéri kollégáját, hogy figyelje meg. A megfigyelés célja, hogy lássa és hallja, milyen hatással van az óra a diákokra.
A tanulók hangja. A tanuló vagy diák a legnagyobb inspirálója az új céloknak és cselekvéseknek. Ők kiváló helyzetben vannak ahhoz, hogy visszajelzést adjanak a tanításról, és így együttműködjenek a javításban.
Különösen nagy élmény volt a tanulókkal találkozni, akik az esti közös vacsorát készítették és szolgálták fel nekünk. Kifejezetten öröm volt látni a tanulók elkötelezettségét, iskola-szeretetét. Elmesélték, hogy néhányan napi 2 órát utaznak egy-egy irányba reggel és este csak azért, hogy ebbe az iskolába járhassanak. A titok: valós, gyakorlati tudást kapnap napról napra olyan szakemberektől, akik magyas szinten gyakorolják és oktatják az adott szakmát. Amit láttunk a duális gyakorlati képzés magas iskolája. És mi is szeretnénk, ha a tanulóink ennyire büszkék lennének az iskolájukra, mint ahogy azt itt tapasztaltuk.