A tanulási környezetet legtöbben adottságnak tekintik, ám a pedagógusok, oktatók és diákok is egyre nagyobb számban ismerik fel, hogy aktív formálói lehetnek a tanulási-tanítási környezetnek, amelyben mindennapjaikat töltik. Ehhez kíván segítséget nyújtani a téma két kiemelkedő szakembere, akik kutatási eredményeken, személyes történeteken és jól érthető példákon keresztül segítenek eligazodni a tanulási terek legfontosabb kérdéseiben. A podcast beszélgetés résztvevői Dr. Kopp Erika, az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének habilitált egyetemi docense, az Oktatási Intézmény- és Programfejlesztés Kutatócsoport kutatócsoport-vezetője, valamint Dr. Kálmán Orsolya, az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének habilitált egyetemi docense, Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoport kutatócsoport-vezetője.
Egy iskolában a tanulási környezet lehet az osztályterem, a berendezése, a tanítási-tanulási folyamat során használt eszközök, ide tartoznak például a tankönyvek, füzetek és digitális eszközök is. Ezek mind a tanulási környezet részei, és ezeket egészíti ki az épület is és annak tágabb környezete is. Ezek a tényezők mind a tanulási környezetünket alkotják és mind hatással lesznek arra, hogy hogyan tudunk tanulni. Ezek adnak lehetőségeket és sok esetben kényszerítenek valamilyen típusú tanulásra.

