A „Di-struct! projekt eredményeit bemutató multiplikátor rendezvény második alkalommal került megrendezésre a projekt záró szakaszában. Az eseményt 2025. április 15-én a MDOE szervezte stratégiai partnerével, az Újpesti Kéttannyelvű Műszaki Technikummal, amely aktívan részt vesz a projekt megvalósításában. Az eseményen a HVET iskola tizenegy tanára és oktatója vett részt, Szilvia Hegyiné Závori, az iskola Erasmus-programokért és nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője, valamint Dőri Tibor, a Magyar Digitális Oktatási Egyesület elnöke vezetésével.
Az esemény a projekt céljainak rövid bemutatásával kezdődött, majd a digitálisan támogatott tanulási modul kidolgozásában részt vevő két oktató tapasztalatairól hallhattunk. A két szakember nemcsak a tartalom digitalizálásával kapcsolatos tapasztalatait osztotta meg, hanem a két tanulási modul osztálytermi tesztelésének tapasztalatait és a tesztelés során a diákoktól kapott visszajelzéseket is.
Ezt követően nyílt szakmai vita következett a digitális eszközök osztálytermi oktatásban és otthoni tanulásban való hasznosságáról, ahol a résztvevő tanárok nagy érdeklődéssel hallgatták meg a két tanár által a tananyag kidolgozásához használt modellt, és őszinte vitát folytattak annak alkalmazhatóságáról és hasznosságáról az osztálytermi oktatásban és az egyéni otthoni tanulásban. Különös figyelmet fordítottak az EdTech eszközökre, amelyek támogatják a tudás előzetes és utólagos értékelését, a tanulók előzetes érdeklődésének és elkötelezettségének fejlesztését, valamint a fordított osztálytermi technika alkalmazhatóságát a szakképzésben. Kiemelték továbbá a különböző EdTech eszközök hasznosságát a szakképzésben, figyelembe véve az AI egyre növekvő népszerűségét az oktatásban és a digitális eszközök negatív hatásait a mentális egészségre.
A rendezvény során a résztvevők bejelentkeztek a projekt eredményeként kidolgozott nyílt online kurzusokra, áttekintették és letöltötték a projekt sz
akoktatóknak és pedagógusoknak szóló ajánlásait, valamint a partnerek által kidolgozott tanulási egységeket. A résztvevők nagyon hasznosnak és informatívnak találták a rendezvényt. A résztvevők kijelentették, hogy szeretnék felhasználni a bemutatott modellt saját óráik digitális gazdagítására, és hogy a jövőben is részt szeretnének venni az iskolán belüli tudásmegosztásban.