Kezdőlap » Hírek

Elgondolkodtató tanévnyitó az inkluzív támogató tanlási terekről

Lezajlott az #InclusiVET projekt 5. webináriuma. Ezek a webinárumok (minden partner ország egy-egy témában szervezve) célja az, hogy lehetővé tegyük a partnerországok oktatóinak az egymástól való tanulást az inklúzióval, sokszínűséggel, a tanulóknak az intézmény szakmai és közösségi életébe történő bevonással, … Olvass tovább

Elkészültek az InclusiVET projekt szakpolitikai ajánlásai

Lassan lezárul az InclusiVET projekt, amelynek célja tanulóknak az iskola szakmai és közösségi életébe való részvételének inkluzív biztosítása az európai szakképzésban! A projekt utolsó feladataként elkészülekt az InclusiVET szakmapolitikai ajánlásai Az InclusiVET konzorcium a projekt eredményeit szakpolitikai ajánlásokká alakította, amelyek … Olvass tovább

0
Elkészült az InclusiVET projekt 18 modulos online kurzusa

Elkészült az InclusiVET projekt 18 modulos online kurzusa az szakképzésben tanulóknak az iskola szakmai és közösségi életébe való részvételének inkluzív biztosítása témakörben, amely kifejezetten azoknak az oktatóknak szól, akik támogatást nyújtanak a saját iskolájukban az diákönkormányzat tagjainak abban, hogy az … Olvass tovább

0
Befejeződött az IA-ME projekt – eredmények, eszköztárak

Az IA-ME projekt befejeződött – és az eredmények igazán inspirálóak! Az IA ME projekt (Innovatív mesterséges intelligencia eszközök az inkluzív oktatásért) célja, hogy segítse a tanárokat a speciális nevelési igényű (SNI) tanulók számára személyre szabott tanulási útvonalak kidolgozásában, nyomon követésében … Olvass tovább

0
Multiplikátor konferencia az UMSZKI-ban

A második multiplikátor esemény Magyarországon 2025. június 13-án (egy hónappal az európai ME brüsszeli rendezvénye után) került megrendezésre az MDOE társult partnerének, a Budapesti Műszaki SZC Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Technikum iskolájában, összesen 19 fő részvételével. Az eseményen az … Olvass tovább

0
Joao Santos ajánlása a Di-Struct projekt eredményeihez

“A digitalizáció jelentősége a szakképzésben (VET) A gyors technológiai fejlődés és a változó munkaerő-piaci igények által jellemzett korszakban a szakoktatás és szakképzés digitális átalakítása európai szinten stratégiai prioritássá vált. Az Európai Bizottság egy átfogó szakpolitikai keretrendszer révén hangsúlyozta a digitalizáció … Olvass tovább

0
Nemzetközi zárokonferencia Brüsszelben

Május 7-én az került sor az InclusiVET zárókonferenciájára, ahol a szakképzésben és való inkluzivitás témáját és annak jelenlegi helyzetét vitatták meg. A konferencia Pelin Ünlü (SEPR – projekt koordinátor) üdvözlő beszédével és a szakképzés (VET) inkluzivitásának témájának bemutatásával kezdődött, aki … Olvass tovább

0
Di-struct! -Toolkit és a projekt ajánlásai már online is elérhető!

Örömmel jelentjük be a Di-struct! projekt keretében kidolgozott, tantárgyalapú digitalizációs iránymutatások közzétételét. A Di-struct! Kézikönyv segédeszközként szolgál a szakképzési oktatók számára. Célja a rendelkezésre álló digitális eszközök és módszerek jobb megértése, a tanárok digitális készségeinek fejlesztése a tartalomkészítés terén, az … Olvass tovább

0
A „Di-struct! Erasmus+ projekt második magyarországi multiplikátor rendezvénye

A „Di-struct! projekt eredményeit bemutató multiplikátor rendezvény második alkalommal került megrendezésre a projekt záró szakaszában. Az eseményt 2025. április 15-én a MDOE szervezte stratégiai partnerével, az Újpesti Kéttannyelvű Műszaki Technikummal, amely aktívan részt vesz a projekt megvalósításában. Az eseményen a … Olvass tovább

0
Bologna – Záró projekt találkozó

A Di-Struct projekt utolsó találkozóján minden partner részt vett, hogy egyeztesse a projekt utolsó lépéseit, a visszajelzések beépítését, a projekt eredményeinek disszeminációját és a fenntarthatóságot. A március 18-án és 19-én tartott találkozó két fő területre összpontosított: a WP4 iránymutatások és … Olvass tovább

0
Beszéljük meg, gondolkozzunk együtt! – STEAM tevékenységek szerepe a készségek fejlesztésében

Harmadik tudás- és tapasztalat megosztó webinárium sorozat alsó tagozaton tanítóknak arról, hogy miként fejleszthetjük a gyerekek jövőbeni mentális jóllétéhez szükséges kompetenciáit. A „Skills of tomorrow for children of present projekt követkető „Beszéljük meg” online eseménye a STEAM tevékenységek adta lehetőségeiről, … Olvass tovább

0
IA-CREATE MI alapú applikáció tesztelése – workshop

Az IA-CREATE applikáció használhatósága és hatékonysága tesztelésében 20 pagyarországi tanár tanár jelölt vett részt.  A standardizált felhesználhatósági-teszt, a félig strukturált csoportos interjúk és a próbaalkalmazás eredményei alapján az eszköz rendkívül pozitív visszajelzéseket kapott az összes projektpartner tanáraitól és szakértőitől. Az … Olvass tovább

0
Befejeződött az InclusiVET projekt „Inclusivity Beyond Classroom” európai kampánya!

Az „Inclusivity Beyond Classroom” kampány lezárásaként hatalmas KÖSZÖNETET szeretnénk mondani mindenkinek, aki csatlakozott hozzánk a szakképzésben tanuló diákoknak az intézmény szakmai és közösségi életében történő inkluzív bevonásának előmozdításában. A munka azonban nem ér véget a kampány befejezésével – hanem inkább … Olvass tovább

0
Mit jelent az inkluzivitás egy tanuló szemével?

  Az InclusiVET projekt keretében „Inclusivity beyind the classoom” promóciós kampány részeként Rosa, az egyik német szakképző technikum (AKS) tanulója szerint az inkluziv iskolai környezet nem csupán biztonságos, demokratikus iskolák létrehozását jelenti, hanem a sztereotípiák lebontását és minden tanuló fejlődésének … Olvass tovább

0
Elkészült az IA-MOOC, az SNI tanulók tanulmányi integrációját és az EdTech eszközök használatát támogató képzési program.

Elkészült az IA-ME projekt 14 tanegységből álló MOOC képzési tananyaga. Az önállóan tanulható modulokat úgy alakítottuk ki, hogy minden nem SNI szakos tanár számára gyakorlati ismereteket nyújtson ahhoz, hogy a sajátos tanulási igényű tanulók számára a mindennapi tanítási gsorán a … Olvass tovább

0
Harmadik partner meeting – SPIRIT Erasmus+ KA220-SCH projekt, Brüsszel

A projekt harmadik megbeszélésének a belga partner intézménye – Erasmushogeschool – adott otthont december 5-én és 6-án. A két napra előzetesen sok feladatot terveztünk, hiszen összegezni kellett a már elvégzett feladatokat és meg kellett beszélnünk a projektben még hátralévő feladatokat … Olvass tovább

0
Tanulók és az oktatók mentális egészsége a magyar középiskolákban – Tudásmegosztó webinárium.

Tudta, hogy felmérések alapján a diákok és a tanárok 75%-ka számolt közepesen súlyos szorongásról, depresszióról stb. Mindkét csoport mentális egészsége olyan drámaian romlott, hogy az már döntően befolyásolja a tanulás és tanítás minőségét? A diákok és az oktatók mentális egészségének … Olvass tovább

0
1 2 3 4 6