Kezdőlap » Hírek

Lezárult a LEARNITECT projekt

A LEARNITECT projekt 2025. augusztus 31-én hivatalosan lezárult, de a projekt eredményei, a partnerek és a bevont intézmények tapasztalai és a kapcsolatok messze tovább élnek. A kézikönyv, az interjúkötet, a podcastok és az építészeti tanulmányok olyan örökséget jelentenek, amelyet bármely … Olvass tovább

Elgondolkodtató tanévnyitó az inkluzív támogató tanlási terekről

Lezajlott az #InclusiVET projekt 5. webináriuma. Ezek a webinárumok (minden partner ország egy-egy témában szervezve) célja az, hogy lehetővé tegyük a partnerországok oktatóinak az egymástól való tanulást az inklúzióval, sokszínűséggel, a tanulóknak az intézmény szakmai és közösségi életébe történő bevonással, … Olvass tovább

0
Elkészültek az InclusiVET projekt szakpolitikai ajánlásai

Lassan lezárul az InclusiVET projekt, amelynek célja tanulóknak az iskola szakmai és közösségi életébe való részvételének inkluzív biztosítása az európai szakképzésban! A projekt utolsó feladataként elkészülekt az InclusiVET szakmapolitikai ajánlásai Az InclusiVET konzorcium a projekt eredményeit szakpolitikai ajánlásokká alakította, amelyek … Olvass tovább

0
TAPASZTALATBÓL FELISMERÉS – Megjelent a LEARNITECT projekt eredményeit egységes szerkezetben összefoglaló kézikönyve tanároknak és vezetőknek

TAPASZTALATBÓL FELISMERÉS KÉZIKÖNYV A TANULÁSI KÖRNYEZETEKRŐL PEDAGÓGUSOKNAK ÉS ISKOLAVEZETŐKNEK Alkotószerzők: FARKAS BERTALAN PÉTER, TIHANYI ÁDÁMOktatási szakértő és szerkesztő: FARKAS BERTALAN PÉTERSzerzők:FARKAS BERTALAN PÉTER, TIHANYI ÁDÁM (Learnitect Design Kft., Magyarország)PUSZTAI GABRIELLA, ALICE LEPORE, CLAUDIA FABBRINI (IAL Toscana, Olaszország)LISA GOMES (Previform Lda., … Olvass tovább

0
Fókuszban a tanulási környezetek – LEARNITECT záró online multiplier event és webinárium

Szeretettel hívunk minden érdeklődőt a LEARNITECT projekt záró online multiplier eventjére webináriumára,   A webináriumon megbeszéljük szakértőinkkel: Tervezett program 14.00 – 14.10: Megnyitó és üdvözlés – Dőri Tibor, elnök, Magyar Digitális Oktatásért Egyesület 14.10 – 14.20: Közösségi aktivitás – tudásmegosztás … Olvass tovább

0
Elkészült az InclusiVET projekt 18 modulos online kurzusa

Elkészült az InclusiVET projekt 18 modulos online kurzusa az szakképzésben tanulóknak az iskola szakmai és közösségi életébe való részvételének inkluzív biztosítása témakörben, amely kifejezetten azoknak az oktatóknak szól, akik támogatást nyújtanak a saját iskolájukban az diákönkormányzat tagjainak abban, hogy az … Olvass tovább

0
Befejeződött az IA-ME projekt – eredmények, eszköztárak

Az IA-ME projekt befejeződött – és az eredmények igazán inspirálóak! Az IA ME projekt (Innovatív mesterséges intelligencia eszközök az inkluzív oktatásért) célja, hogy segítse a tanárokat a speciális nevelési igényű (SNI) tanulók számára személyre szabott tanulási útvonalak kidolgozásában, nyomon követésében … Olvass tovább

0
Megjelent a LEARNITECT átfogó felmérésről készült szakmai cikk a Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2025, 13 számában

  Megjelent „21. századi tanulás: mi a helyzet a „normál iskolákkal”? Magyarországi tanítók üzenetei” (21st century learning: what about “normal schools”? Messages from primary school teachers in Hungary) címen a LEARNITECT felmérés  eredménye Szerzők: Réti, Mónika – Dőri, Tibor – … Olvass tovább

0
Multiplikátor konferencia az UMSZKI-ban

A második multiplikátor esemény Magyarországon 2025. június 13-án (egy hónappal az európai ME brüsszeli rendezvénye után) került megrendezésre az MDOE társult partnerének, a Budapesti Műszaki SZC Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Technikum iskolájában, összesen 19 fő részvételével. Az eseményen az … Olvass tovább

0
Joao Santos ajánlása a Di-Struct projekt eredményeihez

“A digitalizáció jelentősége a szakképzésben (VET) A gyors technológiai fejlődés és a változó munkaerő-piaci igények által jellemzett korszakban a szakoktatás és szakképzés digitális átalakítása európai szinten stratégiai prioritássá vált. Az Európai Bizottság egy átfogó szakpolitikai keretrendszer révén hangsúlyozta a digitalizáció … Olvass tovább

0
Nemzetközi zárokonferencia Brüsszelben

Május 7-én az került sor az InclusiVET zárókonferenciájára, ahol a szakképzésben és való inkluzivitás témáját és annak jelenlegi helyzetét vitatták meg. A konferencia Pelin Ünlü (SEPR – projekt koordinátor) üdvözlő beszédével és a szakképzés (VET) inkluzivitásának témájának bemutatásával kezdődött, aki … Olvass tovább

0
Di-struct! -Toolkit és a projekt ajánlásai már online is elérhető!

Örömmel jelentjük be a Di-struct! projekt keretében kidolgozott, tantárgyalapú digitalizációs iránymutatások közzétételét. A Di-struct! Kézikönyv segédeszközként szolgál a szakképzési oktatók számára. Célja a rendelkezésre álló digitális eszközök és módszerek jobb megértése, a tanárok digitális készségeinek fejlesztése a tartalomkészítés terén, az … Olvass tovább

0
A „Di-struct! Erasmus+ projekt második magyarországi multiplikátor rendezvénye

A „Di-struct! projekt eredményeit bemutató multiplikátor rendezvény második alkalommal került megrendezésre a projekt záró szakaszában. Az eseményt 2025. április 15-én a MDOE szervezte stratégiai partnerével, az Újpesti Kéttannyelvű Műszaki Technikummal, amely aktívan részt vesz a projekt megvalósításában. Az eseményen a … Olvass tovább

0
7. Learnitect Podcast – Alkotás a tanteremben és azon kívül – A tér érzékelése tudatosan és egyszerűen

Az Épített környezeti nevelés az óvodában című kötet szerzőinek többéves együttműködéséből már számos izgalmas projekt született. Meghatározó projektjük mellett a történeteik mögötti pedagógiai meggyőződésekről is mesélnek az adásban. Szóba kerül az alkotópedagógia, a tárgyalkotás, de az is, hogy hogyan tanítható … Olvass tovább

0
Bologna – Záró projekt találkozó

A Di-Struct projekt utolsó találkozóján minden partner részt vett, hogy egyeztesse a projekt utolsó lépéseit, a visszajelzések beépítését, a projekt eredményeinek disszeminációját és a fenntarthatóságot. A március 18-án és 19-én tartott találkozó két fő területre összpontosított: a WP4 iránymutatások és … Olvass tovább

0
Beszéljük meg, gondolkozzunk együtt! – STEAM tevékenységek szerepe a készségek fejlesztésében

Harmadik tudás- és tapasztalat megosztó webinárium sorozat alsó tagozaton tanítóknak arról, hogy miként fejleszthetjük a gyerekek jövőbeni mentális jóllétéhez szükséges kompetenciáit. A „Skills of tomorrow for children of present projekt követkető „Beszéljük meg” online eseménye a STEAM tevékenységek adta lehetőségeiről, … Olvass tovább

0
IA-CREATE MI alapú applikáció tesztelése – workshop

Az IA-CREATE applikáció használhatósága és hatékonysága tesztelésében 20 pagyarországi tanár tanár jelölt vett részt.  A standardizált felhesználhatósági-teszt, a félig strukturált csoportos interjúk és a próbaalkalmazás eredményei alapján az eszköz rendkívül pozitív visszajelzéseket kapott az összes projektpartner tanáraitól és szakértőitől. Az … Olvass tovább

0
Befejeződött az InclusiVET projekt „Inclusivity Beyond Classroom” európai kampánya!

Az „Inclusivity Beyond Classroom” kampány lezárásaként hatalmas KÖSZÖNETET szeretnénk mondani mindenkinek, aki csatlakozott hozzánk a szakképzésben tanuló diákoknak az intézmény szakmai és közösségi életében történő inkluzív bevonásának előmozdításában. A munka azonban nem ér véget a kampány befejezésével – hanem inkább … Olvass tovább

0
1 2 3 4 7