Kezdőlap » Hírek - Page 2
Mit jelent az inkluzivitás egy tanuló szemével?

  Az InclusiVET projekt keretében „Inclusivity beyind the classoom” promóciós kampány részeként Rosa, az egyik német szakképző technikum (AKS) tanulója szerint az inkluziv iskolai környezet nem csupán biztonságos, demokratikus iskolák létrehozását jelenti, hanem a sztereotípiák lebontását és minden tanuló fejlődésének … Olvass tovább

0
6. Learnitect Podcast epizód – Világszinvonalú iskolaépület és módszertan – a Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnázium első évei

A Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnázium (BIT) igazgatója, Frész Attila, az iskolájuk kialakítási és működési elvein keresztül világítja meg a fizikai környezet, az iskolai „polgárok” (tanulók, tanárok és dolgozók) jólléte és aa tanulás színvonala közötti összefüggéseket. A Biatorbágyi Innovatív Technikum és … Olvass tovább

0
5. Learnitect Podcast – Kívül-belül jó iskola

A minket körülvevő tér tanít és nevel, sőt, sokszínű kikapcsolódási élményt is nyújthat. Az első évad adásaiból már tudjuk, hogy a térszervezés, a tanulási környezet erősen hat ránk és tanulásunkra. De mi szolgálja azt, hogy az iskola az eredményes, élményt … Olvass tovább

0
Elkészült az IA-MOOC, az SNI tanulók tanulmányi integrációját és az EdTech eszközök használatát támogató képzési program.

Elkészült az IA-ME projekt 14 tanegységből álló MOOC képzési tananyaga. Az önállóan tanulható modulokat úgy alakítottuk ki, hogy minden nem SNI szakos tanár számára gyakorlati ismereteket nyújtson ahhoz, hogy a sajátos tanulási igényű tanulók számára a mindennapi tanítási gsorán a … Olvass tovább

0
Harmadik partner meeting – SPIRIT Erasmus+ KA220-SCH projekt, Brüsszel

A projekt harmadik megbeszélésének a belga partner intézménye – Erasmushogeschool – adott otthont december 5-én és 6-án. A két napra előzetesen sok feladatot terveztünk, hiszen összegezni kellett a már elvégzett feladatokat és meg kellett beszélnünk a projektben még hátralévő feladatokat … Olvass tovább

0
Tanulók és az oktatók mentális egészsége a magyar középiskolákban – Tudásmegosztó webinárium.

Tudta, hogy felmérések alapján a diákok és a tanárok 75%-ka számolt közepesen súlyos szorongásról, depresszióról stb. Mindkét csoport mentális egészsége olyan drámaian romlott, hogy az már döntően befolyásolja a tanulás és tanítás minőségét? A diákok és az oktatók mentális egészségének … Olvass tovább

0
Elkészült a diagnózis eredménye

A partnerek közös munkájával kidolgozott kérdőív összesen 283 pedagógus és 26 intézményvezető véleményét gyűjtötte össze az iskolai terek használatáról, az inkluzivitásról, az innovatív 21. századi pedagógiai módszerekről, az iskola szerepéről és a közösségi tanulás jelenlétéről. Az adatgyűjtés 2023 novembere és … Olvass tovább

0
Budapesti negyedik LEARNITECT projekt meeting

Bár a projekt befejezéséig majdnem 1 év van hátra, a negyedik projekt találkozó egyben az utolsó is volt. Ezért a szakmai munka mellett kiemelt szerepet kapott az adminisztratív feladatok átbeszélése és rögzítése. Eredmények áttekintése és a következő lépések és feladatok … Olvass tovább

0
Negyedik transznacionális projekt meeting – Lyon

Az InclusiVET projekt partnerei találkozója Lyonban (Franciaország) / 2024. október 15–16. Ezúttal Franciaországba látogattunk, ahol az InclusiVET projekt partnereivel megvitattuk eddigi tevékenységünk eredményeit és a projekt következő szakaszait. Jelenleg a diákok befogadásával és bevonásával kapcsolatos online mikrokurzusok kidolgozásán dolgozunk, amelyek … Olvass tovább

0
Milyen skilleket fejlesszünk a jövő generációja számára? – összefoglaló előadás 5 ország pszichológusainak véleményéről

A SPIRIT projektben a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület társult (associate) szakmai partnere az ELTE Tanító- és Óvóképző Kara. A tanító-, óvó- és a csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpát-medencében II. nemzetközi tudományos konferencián a projekt eddigi … Olvass tovább

0
Tanuljunk egymástól! – Tudás- és tapasztalat megosztó webinárium sorozat tanítóknak a gyerekek jövőbeni mentális jóllétéhez szükséges skillek fejlesztéséről

Beszéljük meg, gondolkozzunk együtt, hogy vajon milyen készségekkel (life and social skills) kell majd rendelkezniük 15 év múlva a ma 6 éves első osztályos gyerekeknek ahhoz, hogy amikor felnőttek lesznek 15-20 év múlva értelmes, tartalmas és boldog életet tudjanak élni. … Olvass tovább

0
JRC megjelentette az ajánlásait a SELFIE WBL használatával kapcsolatban

Az Európai Unió Joint Research Centre kiadta a SELFIE WBL használatára vonatkozó legújabb ajánlásait. Az ajánlások összefoglalják a 2024. márciusban, Sevillában tartott két napos szakmai meeting megállapításait. Amennyiben érdeklik, töltse le a dokumentumot a következő link használatával: SELFIE for work-based … Olvass tovább

0
A „Di-struct! Erasmus+ projekt első magyarországi multiplikátor rendezvénye

A projekt első multiplikátor eseményére 2024. szeptember 25-én került sor. Az esemény programja a következő volt: Napirend 14:00 – Bevezető beszélgetés – ismerkedés 14:15 – Projekt bemutatása 14:45  – A „VET Going Digital” Moodle MOOC program bemutatása, kipróóbálása 15:35  – … Olvass tovább

0
CHAMELEON – ÉLETHOSSZIG TARTÓ (FENNTARTHATÓ) KARRIER KOMPETENCIÁI

A CHAMELEON projekt (Career paths framework for High schools Aimed at Modeling innovative  approaches using E-Learning in Early Orientation for Neet prevention – 2023-1-IT02-KA220-SCH-000160670) keretében 2024. szeptember 25-én a projekt partnerek szervezésében és jelenlétével hibrid webináriumot tartunk. A projekt nevében a CHAMELEON … Olvass tovább

0
Elkészült az InclusiVET projekt által fejlesztett intézményi önértékelési eszköz

Már elérhető a projekt partnerek által közösen fejlesztett innovatív intézményi önértékelési eszközünk a tanulóknak az iskola szakmai és közösségi életébe történő bevonásának inkluzívitásának értékeléséhez! Örömmel mutatjuk be új intézményi önértékelési eszközünket, amelyet kifejezetten a szakképzési intézmények számára fejlesztettünk ki! Ez … Olvass tovább

0
SNI tanulókat oktató tanítók tanárok pedagógiai munkáját támogató Mesterséges Intelligencia alapú applikáció bemutatója

Vegyen részt és ismerje meg az Erasmus KA220-SCH program kereténben (Innovative methods and Artificial intelligence in MOOC for special needs teacher Education – 2022-1-IT02-KA220-SCH-000087877 – https://ia-me.eu/) 4 ország 7 partnere közreműködésével kialakított, a napi pedagógiai munkát támogató szakértői rendszert bemutató … Olvass tovább

0
1 2 3 4 5 7